jag har blivit gammal..

Jaa, eller iaf äldre. I onsdags fyllde jag nämligen 22. Känns som jag fyllde 18 nyss, haha.
Onsdagen firade jag med att bjuda mina kära flickor på tårta. Egengjord prinsessatårta till och med. Det var ingen vacker kreation, men god var den. Så det var väl huvudsaken! Precis när alla har kommit kom min kära mamma, lillasyster och lillasysters pojkvän o överraskade med blommor. Glad blev jag :) Sen att min kära mor talar om hur mkt hon gillar mina vänner i efterhand är såå roligt. Jag älskar när folk jag tycker om tycker om varandra.

Efter torsdagens seminarie tog jag mitt pick och pack och åkte hem till Varberg. Där väntades släktkalas på lördagen och välbehövlig tid med familjen. Fick dessutom se familjens nytillskott - en häst! Närmare bestämt en fyraårig korsning mellan New Forest och fullblod vid namn Dancings' Dominio. Supersöt var han. Men det märks att han är ung fortfarande. Otålig och ivrig och inte riktigt koll på alla kroppsdelar! Men det kommer nog funka kanonbra detta tycker jag!
Fredagkvällen spenderad jag sen hemma i soffan med mor och far. Tittade på idol, drack vin o myste. Sen bakade jag lördagens tårta - denna gången blev det en mjölkchokladtårta med hallon. Den ska jag ta o bjuda mina tårtälskande flickor på någon dag. Den slår nämligen nästan den vita kladdchokladkakan som Anna nämnde i sin blogg.

I lördags var det då dags för kalas. Farmor, mormor, Emelie, Emma och Sophia kom o förgyllde tillvaron med lite mer presenter - bland annat pengar, en tekanna o två olika sorters téer. Ibland inser man hur bortskämd man är, det är ju nästan pinsamt. På kvällen gick jag och Emelie ut. Det var skoj! Men det är verkligen alltid samma folk..

Idag är det söndag och jag är tillbaka i Halmstad. Eftersom jag fick en ny dammsugare av min kära familj i torsdags så fick pappa snällt skjutsa ner mig till lägenheten igen. Sen var vi en sväng på Citygross o handlade lite o sen åkte vi hem. Monterade dammsugare o grejade lite. Nu har jag Erica o Marcus här o vi har käkat söndagspizza. Ska ta o plugga lite också.

Det var min helg det!



Man slutar aldrig förvånas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback